Gå til indhold

Ønsker du at klage?

Hvis du er utilfreds med en afgørelse eller selve behandlingen af din sag, har du altid mulighed for at klage.

Ønsker du at klage over afgørelsen?

Er du utilfreds med en afgørelse, du har fået i Gældsstyrelsen, kan du klage.

Din klage skal indeholde alle de punkter, du vil klage over med begrundelse for, hvorfor afgørelsen er forkert.

Sammen med klagen skal du også sende afgørelsen samt andre relevante dokumenter, som understøtter din klage.

Fastholder Gældsstyrelsen afgørelsen sender vi din klage videre til Skatteankestyrelsen.

Fristen for at klage er 3 måneder, og det er gratis at klage over Gældsstyrelsens afgørelser.

Vil du gøre indsigelse over sagsbehandlingen?

Hvis du er utilfreds med behandlingen af din sag i Gældsstyrelsen, kan du gøre indsigelse. Det kan være over forhold som fx lang sagsbehandlingstid, mangelfuld vejledning eller en medarbejders adfærd.

Du kan sende din indsigelse til Administrations- og Servicestyrelsen. Du kan også læse mere på deres hjemmeside.

Sådan gør indsigelse over sagsbehandlingen

Søg om eftergivelse ud fra helhedsvurdering

Søg om eftergivelse ud fra krav om uddannelse og arbejde

Du skal betale din gæld, hvis du kan


Du kan kun få eftergivet gæld, som du ikke kan betale. Kan du betale en del af din gæld, har det betydning for, hvor meget gæld du kan få slettet hos Gældsstyrelsen.

Beregn, hvad du kan betale

Ring til os, hvis du har spørgsmål til eftergivelse

Vi sidder klar til at hjælpe dig med at finde ud af, hvor meget du kan betale, og forklare, hvad der sker, når du skal betale din gæld. Intet spørgsmål er for stort eller småt.

Kontakt os