Send et budget og få regnet ud, hvad du kan betale
Hvis du sender dit budget til os, kan du få en ny beregning af, hvad du har råd til at betale. Vi kan afvise at lave en ny beregning, hvis den ikke vil ændre på, hvor meget du kan betale.
En ny beregning kan betyde, at du skal betale mere, mindre eller ingenting af på din gæld. Læs mere på siden Få regnet ud, hvad du kan betale.
Hvornår giver det mening at indsende dit budget?
Det kan give mening at indsende dit budget, hvis du har væsentlige udgifter, du mener, vi bør tage højde for. Det kan fx være, hvis du har store medicinudgifter til dig selv eller dine børn. Vi vil derefter beregne, hvad du fremover skal betale.
Budgettet gælder for hele din husstand
Du skal udfylde budgettet for hele din husstand. Hvis du har en samlever eller børn, skal vi derfor også have oplysninger om dem.
Du behøver ikke oplyse dine faste udgifter til fx mad og tøj, da du skal betale udgifterne af det rådighedsbeløb, vi beregner.
Send dit budget digitalt
Du kan bruge vores blanket for at få regnet ud, hvad du har råd til at betale. Du får undervejs i blanketten vejledning om, hvordan du skal udfylde og dokumentere felterne.
Du skal logge ind med MitID og har mulighed for at lukke blanketten ned, før du er færdig med udfyldelsen, og fortsætte senere. Næste gang du åbner samme blanket med samme MitID, vil du blive oplyst om, at du har en kladde og spurgt, om du vil fortsætte med at udfylde den eller starte på ny.
Send med post
Ønsker du at sende blanketten med fysisk post, kan du udfylde den i PDF-udgaven.
Hent blanketten ned på din computer og udfyld den. Husk at gemme ændringer undervejs, så du sikrer dig, at dine oplysninger ikke forsvinder. Print ud og send. Du finder en vejledning til at udfylde budgettet i starten af blanketten.
Du kan eventuelt blive ringet op, efter du har indsendt dit budget, hvis vi har nogle spørgsmål.
Submit your budget
For private individual and sole proprietorship:
You may receive a call after submitting your budget.