Gå til indhold

Fordringshaversupport

Gældsstyrelsens support for fordringshaverne

Kontakt os, hvis du er fordringshaver, og har spørgsmål eller oplever udfordringer.

Er du fordringshaver?

 

Fordringshaverne er de offentlige virksomheder, vi inddriver gæld for.


Læs mere her: Hvem inddriver vi gæld for

Borger eller virksomhed med gæld?

 

Er du borger eller virksomhed, der har brug for hjælp i forbindelse med din gæld til det offentlige?

Kontakt os via: Gældsstyrelsens kontaktside

Kontakt fordringshaversupporten


Ring direkte til fordringshaversupporten på:
72 37 16 45


Telefonen er åben:

Mandag til torsdag fra kl. 9-15

Fredag fra kl. 9-14


Skriv til: fordringshaver@gaeldst.dk

Vi anbefaler, at du bruger sikker post for at beskytte personoplysninger.

Hvad kan vi hjælpe med?


I fordringshaversupporten kan vi fx hjælpe fordringshaverne med:

  • at oprette/ændre en fordringshaveraftale
  • overdragelse af fordringer og valg af fordringstyper
  • underretninger og statusrapporter
  • høringsfordringer
  • enkeltsager på konkrete skyldnere
  • Fordringshaverportalen
  • onboarding i forhold til det nye inddrivelsessystem (PSRM)
''

Hold dig opdateret - abonnér på fordringshaverinformationer

Vi tilbyder både abonnement på relevante nyheder vedrørende fordringshaverområdet samt aktuel driftsstatus for inddrivelsessystemerne PSRM og DMI.

Tilmeld dig via formularen på siden: Hold dig opdateret

Vejledning

Her kan I finde vejledninger til generelle procedurer og retningslinjer for at overdrage fordringer til inddrivelse.

Find vejledning

Ofte stillede spørgsmål

Her kan I få svar på de mest almindelige spørgsmål, der typisk behandles i vores fordringshaversupport.

Gå til Ofte stillede spørgsmål

Driftsinformation for PSRM og DMI

Vær opdateret på driftsstatus. I kan fx tilmelde jer abonnementsservice og få besked direkte i indbakken.

Gå til driftsinfo